Back to your search
Apply Now
Print Report Share View in new tab
10 February 2020
Job ID: JKT-48922
BOOKKEEPER - OFFICE ADMINISTRATOR

Bookkeeper - Administator Job Duties:

  • Account for financial transactions by establishing a chart of accounts; defining bookkeeping policies and procedures.
  • Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions.
  • Balances subsidiary accounts by reconciling entries.
  • Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries.
  • Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries.
  • Maintains historical records by filing documents.
  • Prepares financial reports by collecting, analyzing, and summarizing account information and trends.
  • Compliy with local Indonesian tax requirements by enforcing adherence; filing reports; advising management on needed actions.
  • Coordinate office activities and operations to secure efficiency and compliance to company policies
  • Manage agendas / travel arrangements / appointments for the Company’s senior management
  • Manage phone calls and correspondence (e-mail, letters, packages etc.)
  • Create and update records and databases with personnel, financial and other data
  • Track stocks of office supplies and place orders when necessary
  • Submit timely reports and prepare presentations / proposals as assigned
  • Assist colleagues whenever necessary

Requirements :

  • Min. 2 years experience as a bookkeeper. Candidates with additional experience as an office administrator, office assistant or relevant role would be prioritised. 
  • Outstanding communication and interpersonal abilities
  • Excellent organizational and leadership skills
  • Familiarity with office management procedures and basic accounting principles
  • Excellent knowledge of MS Office 
  • Qualifications in secretarial studies will be an advantage
  • Diploma or Degree in Office Administration or a relevant field is preferred

 

Pembukuan / Administrator Kantor

Tugas Pekerjaan  Pembukuan / Administrator Kantor :

  • Membuat akun untuk transaksi keuangan dengan membuat bagan akun; mendefinisikan kebijakan dan prosedur pembukuan.
  • Menjaga akun anak perusahaan dengan memverifikasi, mengalokasikan, dan memposting transaksi.
  • Melakukan rekonsiliasi setiap akun dengan akun anak perusahaan.
  • Menjaga buku besar dengan mentransfer ringkasan akun anak perusahaan.
  • Menyiapkan neraca saldo dengan berpatokan pada buku besar umum.
  • Menyimpan catatan sejarah dengan mengajukan dokumen.
  • Menyiapkan laporan keuangan dengan mengumpulkan, menganalisis, dan merangkum informasi .
  • Mematuhi persyaratan pajak lokal Indonesia dengan menegakkan kepatuhan; pengarsipan laporan; memberi nasihat kepada manajemen tentang tindakan yang diperlukan.
  • Mengkoordinasikan kegiatan kantor dan operasi untuk memastikan efisiensi dan kepatuhan terhadap kebijakan perusahaan
  • Mengelola agenda / pengaturan / janji perjalanan untuk manajemen senior Perusahaan
  • Mengelola panggilan telepon dan korespondensi (email, surat, paket dll.)
  • Membuat dan memperbarui catatan dan basis data dengan personel, keuangan, dan data lainnya
  • Melacak stok perlengkapan kantor dan memesan jika diperlukan
  • Menyerahkan laporan tepat waktu dan menyiapkan presentasi / proposal sebagaimana ditugaskan
  • Bisa bekerjasama dengan team bila dibutuhkan.

Persyaratan :

  • Min. 2 tahun pengalaman sebagai pemegang buku. Calon dengan pengalaman tambahan sebagai administrator kantor, asisten kantor atau jabatan yang relevan akan diprioritaskan.
  • Kemampuan komunikasi dan interpersonal yang luar biasa
  • Keterampilan organisasi dan kepemimpinan yang sangat baik
  • Keakraban dengan prosedur manajemen kantor dan prinsip-prinsip akuntansi dasar
  • Pengetahuan yang sangat baik tentang MS Office
  • Kualifikasi dalam studi kesekretariatan akan menjadi nilai tambah.
  • Diploma atau Gelar Administrasi Perkantoran atau bidang yang relevan lebih diprioritaskan.

 

Kirimkan Lamaran + Foto dengan meng-klik

“APPLY NOW” (untuk Member & Non Member) jobsDB

Apply Now

Job Details:
  • Employment Type:
    Contract
  • Career Level:
    Entry Level
  • Required Experience:
    2 years
  • Job Functions:
  • Location:
    Central Jakarta, Jakarta, Indonesia
  • Salary:
    Salary negotiable

POWERPLUS GRUP INDONESIA, PT
Is this your company? Claim it now!