POWERPLUS GRUP INDONESIA, PT

Job ID: JKT-33174 | Location: Jakarta, Indonesia
10 September 2019 Print Report Share

POWERPLUS GRUP INDONESIA, PT

Job ID: JKT-33174 | Location: Central Jakarta, Jakarta, Indonesia

BOOKKEEPER / OFFICE ADMINISTRATOR/Pembukuan / Administrator Kantor

Bookkeeper Job Duties:

o  Account for financial transactions by establishing a chart of accounts; defining bookkeeping policies and procedures.

o  Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions.

o  Balances subsidiary accounts by reconciling entries.

o  Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries.

o  Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries.

o  Maintains historical records by filing documents.

o  Prepares financial reports by collecting, analyzing, and summarizing account information and trends.

o  Compliy with local Indonesian tax requirements by enforcing adherence; filing reports; advising management on needed actions.

 

Office Administrator Duties:

o  Coordinate office activities and operations to secure efficiency and compliance to company policies

o  Manage agendas / travel arrangements / appointments for the Company’s senior management

o  Manage phone calls and correspondence (e-mail, letters, packages etc.)

o  Create and update records and databases with personnel, financial and other data

o  Track stocks of office supplies and place orders when necessary

o  Submit timely reports and prepare presentations / proposals as assigned

o  Assist colleagues whenever necessary

 

Requirements :

  • Min. 2 years experience as a bookkeeper. Candidates with additional experience as an office administrator, office assistant or relevant role would be prioritised. 
  • Outstanding communication and interpersonal abilities
  • Excellent organizational and leadership skills
  • Familiarity with office management procedures and basic accounting principles
  • Excellent knowledge of MS Office 
  • Qualifications in secretarial studies will be an advantage
  • Diploma or Degree in Office Administration or a relevant field is preferred

 

 

Pembukuan / Administrator Kantor

Tugas Pekerjaan Pembukuan:

o Membuat akun untuk transaksi keuangan dengan membuat bagan akun; mendefinisikan kebijakan dan prosedur pembukuan.

o Menjaga akun anak perusahaan dengan memverifikasi, mengalokasikan, dan memposting transaksi.

o Melakukan rekonsiliasi setiap akun dengan akun anak perusahaan.

o Menjaga buku besar dengan mentransfer ringkasan akun anak perusahaan.

o Menyiapkan neraca saldo dengan berpatokan pada buku besar umum.

o Menyimpan catatan sejarah dengan mengajukan dokumen.

o Menyiapkan laporan keuangan dengan mengumpulkan, menganalisis, dan merangkum informasi .

o Mematuhi persyaratan pajak lokal Indonesia dengan menegakkan kepatuhan; pengarsipan laporan; memberi nasihat kepada manajemen tentang tindakan yang diperlukan.

 

 

Tugas Administrator Kantor:

o Mengkoordinasikan kegiatan kantor dan operasi untuk memastikan efisiensi dan kepatuhan terhadap kebijakan perusahaan

o Mengelola agenda / pengaturan / janji perjalanan untuk manajemen senior Perusahaan

o Mengelola panggilan telepon dan korespondensi (email, surat, paket dll.)

o Membuat dan memperbarui catatan dan basis data dengan personel, keuangan, dan data lainnya

o Melacak stok perlengkapan kantor dan memesan jika diperlukan

o Menyerahkan laporan tepat waktu dan menyiapkan presentasi / proposal sebagaimana ditugaskan

o Bisa bekerjasama dengan team bila dibutuhkan.

 

Persyaratan :

• Min. 2 tahun pengalaman sebagai pemegang buku. Calon dengan pengalaman tambahan sebagai administrator kantor, asisten kantor atau jabatan yang relevan akan diprioritaskan.

• Kemampuan komunikasi dan interpersonal yang luar biasa

• Keterampilan organisasi dan kepemimpinan yang sangat baik

• Keakraban dengan prosedur manajemen kantor dan prinsip-prinsip akuntansi dasar

• Pengetahuan yang sangat baik tentang MS Office

• Kualifikasi dalam studi kesekretariatan akan menjadi nilai tambah.

• Diploma atau Gelar Administrasi Perkantoran atau bidang yang relevan lebih diprioritaskan.

Apply Now

Job Details:

  • Employment Type:

    Contract
  • Career Level:

    Entry Level
  • Required Experience :

    2 years
  • Job Functions:

  • Location:

    Central Jakarta, Jakarta, Indonesia
  • Salary:

    Salary negotiable

Is this your company? Claim it now!
Apply Now